ریویو : آرمین نوروزی
اسکی مسک یک جوان مونیخی به نام برایان مولر است که از دوران نوجوانی در صحنه موسیقی الکترونیک حاضر بود و ابتدا با نام مستعار
SCNTST
به واسطه لیبل
Boys Noize Records
معرفی شد. فعالیت او تا به امروز تخت آن نام ادامه داشته تا جایی که تنها سه هفته قبل از انتشار آلبوم
Compro
آلبوم دیگری هم با نام
SCNTST
منتشر کرد
مولر با استفاده از ضرب های سنگین بریک-بیت و تعهد به ساختار ابسترکتیو
IDM
همچنان بر فرمولی که با آن به شهرت رسیده پابرچاست. دوازده قطعه ای که در
Compro
وجود دارد در امتداد آثار پیشین او حرکت می کند با این تفاوت که جنس صدا ها کمی لطیف تر شده و به موسیقی امبینت نزدیک تر شده است.
روشنایی محضی که در تصویر جلد آلبوم وجود دارد، به بطن آلبوم و جنس صداهای آن نیز منتقل شده و موجب تمایز
Compro
نسبت به آلبوم قبل
Shred
می شود. البته که امضای ضرباهنگ های کوبنده بریک-بیتی مولر در اینجا هم وجود دارد. قطعاتی مثل
Fifty Euro to Break Boost va Muk FM
که فلاش بکی به دهه نود و آثار
Jungle Beats
آن بازه زمانیست که آرتیست به آن علاقه دارد. اما به نقل قول از خود مولر در مصاحبه ای که با سایت
RA
انجام داده است، او تلاش کرده تا در این آلبوم بار احساسی بیشتری را نسبت به قبل به شنونده منتقل کند و این نکته در کامپوزیسیون و طراحی صدای آلبوم رعایت شده است.
آلبوم با قطعه امبینت
Cerroverb
آغاز می شود که بر پایه یک ملودی مینیمال و استرینگ پد گرمی شکل گرفته است. قطعه ای که به آرامی وارد دنیای کیک و بیس های کوبنده
Session Add
می شود که با یک لید سینت گرم جان می گیرد و با زنگ بل ها رنگ آمیزی می شود.
به نظر می رسد که آرتیست در طراحی ضرباهنگ ها به آن چه مدنظرش بوده دست پیدا کرده و در این آلبوم بیشتر متمرکز بر خلق ملودی بوده است. قطعه
Rev8617
تشکیل شده از یک ملودی کوتاه ولی به شدت ماندگار و گوش نواز است که در قالب شکل های متفاوتی از سینت، بر روی ضرب با تمپوی پایین مانور می دهد. تعلق خاطر مولر به این ملودی های کوتاه، در پروژه دیگر او
SCNTST
بیشتر بروز می کند.
تمپو از قطعه
Fifty Euro to Break Boost
بالا می رود و طبع تنش بیشتری ایجاد می شود. ضرباهنگ سنگین قطعه
Via Sub Mids
به خوبی توسط پد کمرنگ و رویایی آن رام می شود و به تعادل می رسد. بر خلاف قطعه
Dial 264
که پد های تم وایت نویز وار و ریورب زیاد پد هایش از پسِ کیک و بیس بی رحم آن بر نمی آید و فقط آرامش و ثبات قطعه سینت محور Vli می تواند به تنش آن پایان دهد.
ضرباهنگ های درام اند بیس
هم در آلبوم به گوش می رسد و محدوده آلبوم را از نظر سبکی گسترده تر می کند. مشخصا می شود به قطعات
و Kozmic Flush
اشاره کرد. مولر که یک درامر هم هست، با ظرافت و مهارت خاصی اجزای پرکاشنز را در کنار هم قرار می دهد و گروو بی حد و مرزی را از دل آن ها به بیرون می کشد. اوج این خلاقیت و مهارت در قطعات
Calimance و Flyby Vfr
به گوش می رسد. قطعه
Flyby Vfr
یکی از بهترین آثار
Skee Mask
تا به امروز است. ملودی زیبای سینت و نت های پراکنده پیانو شما را محو فضاسازی مولر می کند و درام-لاین گلیچی
Glitchy
قطعه را انتها زنده نگه می دارد
تجربه
Campo
ثابت می کند که برایان مولر یک هنرمند با استعداد است و سعی می کند تا کیفیت صدایش را ارتقا دهد. از آلبوم قبلی اش دو سال گذشته و در این دو سال سبک بریک-بیت بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته و فراگیر شده است. بنابراین
Skee Mask
باید می کوشید تا اثری متفاوت ارائه کند و از این حیث تا حدودی موفق بوده است. جنبه ملودیک ساختار این آلبوم باعث شده تا با ابعاد تازه تری از موسیقی او آشنا شویم و ضرباهنگ های پیچیده اش تنها جذابیت آثار او نباشند. قطعه های امبینت آلبوم نیز به واسطه کورد پراگرشن ها و طراحی با ظرافت پد ها، در مقایسه با آثار مشابه از او در گذشته، جلو تر می ایستد.
- Patterning 2 circular drum machine app coming soon to iOS
- Mac users can finally use FL Studio in macOS.
0